Idrettslagets storstue ligger på Elvetangen, i tilknytning til fotballanlegget. Klubbhuset ble oppført i 1982-83 av driftige ildsjeler i bygda, og tatt i full bruk sommeren 1983. Det gjennomgikk en større oppussing i 2006.
Klubbhuset benyttes til mange formål; møtelokale, garderober, kontor, kiosk osv.
Lokalene leies også ut i ulike anledninger.
Klubbhusansvarlig
Ansvarlig for booking, drift og vedlikehold av HILs klubbhus er Lasse Erik Zimmermann som kan nås via epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. evt. telefon 900 86 591.
Alternativ kontakt er Per Ole Thorsen tlf. 952 98 515 epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
Utlån
Idrettslagets grupper disponerer klubbhuset etter behov og tilgjengelighet. Booking gjøres via epost til klubbhusansvarlig, etter prinsippet "førstemann til mølla".
Utleie
> Bookingkalender (oversikt opptatt/ledig)
> Utleieavtale (oppdatert feb'16)
> Prisliste (oppdatert feb'16)
Reglement for utleie
- Leietakere skal parkere slik at det ikke hindrer annen ferdsel, eller på anviste parkeringsplasser.
- Leietaker er ansvarlig for ro og orden ute og inne og at de ikke er til sjenanse for naboer.
- Leietaker er også ansvarlig for å bortvise personer som forstyrrer ro og orden i og utenfor lokalene.
- Skader på bygninger, inventar og annet utstyr erstattes fullt ut av leietaker.
- Det er den person, forening, lag eller lignende leieforholdet er inngått med, som er erstatningspliktig.
- Hakadal Idrettslag tar ikke ansvar for varer og utstyr som leietaker har med.
- Alt utstyr skal fjernes før lokalene forlates. Leietaker disponerer kun de lokaler leieavtalen omfatter.
- Det er ikke tillatt å røyke innendørs i klubbhuset - utendørs kun på anviste plasser.
- Alt vaskes opp og ryddes på plass etter at arrangementet er ferdig.
- Møbler settes tilbake på plass slik de sto ved utleiens begynnelse.
- Søppel legges i sekker og kastes i beholder for restavfall – rent papir og papp kastes i beholder for papir (utvendig).
- Leietaker er ansvarlig for at dører og vinduer er forsvarlig lukket og låst samt at lyset er slukket når lokalene forlates.
- Alle eksterne arrangementer avsluttes innen kl. 23:00 alle ukedager (mao. også arrangementer i helger).
- Med eksternt arrangement menes i denne sammenheng arrangement i regi av personer som ikke har noen formell tilknytning til Hakadal IL.
- Leietaker leverer nøklene til klubbhusansvarlig senest kl. 13:00 påfølgende dag (på søndager etter nærmere avtale).
- Depositum vil bli oppgjort etter inspeksjon av lokalene.
- Utleier forbeholder seg retten til å inspisere bruken av lokalene til enhver tid.
- Leietaker må være over 23 år.
- Lokalene kan kun leies ut til lukkede selskap med mindre annet blir avtalt spesielt og det blir laget egen skriftlig avtale.
- Salg av alkoholholdige drikker er ikke tillatt.
- Overtredelse av reglene vil medføre bortvisning og inndragning av depositum.
- Dersom lokalene ikke er tilfredsstillende ryddet, vil leietaker bli belastet ekstra etter de til enhver gjeldende satser HIL har for dette.
- Leietaker er ansvarlig for å følge branninstruks som henger oppslått på kjøkkenet.
.